Predškolci: komunikativni, društveni, maštoviti, kritičkog mišljenja.
U predškolskoj grupi radi se po osnovama predškolskog programa, izdatim od strane Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, kojim su utvrđeni ciljevi, vrste, obim, oblici i trajanje ovog vaspitno – obrazovnog rada.
Cilj našeg rada sa predškolskom decom od 5,5-6,5 godina je da pripremimo dete za obaveze koje ga očekuju u budućoj školi, dete koje je samostalno, sigurano, vaspitano, i puno poštovanja prema sebi i prema drugima. Programom se podstiče:
– razvoj matemačkih pojmova (prostorna i vremenska orijentacija, poređenje i procenjivanje, geometrijski oblici i tela, linije, skupovi);
– razvoj govora (bogaćenje dečijeg rečnika i negovanje gramatički pravilnog govora, verbalno i neverbalno izražavanje, komunikacija, govorno stvaralaštvo);
– početno opismenjavanje (elementarno čitanje i elementarno pisanje);
– upoznavanje prirodne i društvene sredine (živa i neživa priroda, čovek kao društveno biće, rad ljudi, zaštita životne sredine, saobraćajno vaspitanje),
– muzičko vaspitanje (slušanje muzike i pokret uz muziku, pevanje, sviranje);
– likovno vaspitanje (crtanje, slikanje, plastično oblikovanje i estetsko doživljavanje i procenjivanje);
– fizičko vaspitanje (fizički razvoj, jačanje zdravlja i održavanje higijene).
Ostao je korak do škole i podstičemo radoznalost i spremnost za nove izazove.
Komunikativni
Kritičkog mišljenja
Društveni
Perceptivni
Maštoviti
Tumači
Pripremni predškolski program
Ostvaruje se u skladu sa Opštim osnovama, sa ponuđenim modelima i doprinosi fizičkoj, socijalnoj, emocionalnoj i intelektualnoj gotovosti i motivaciji deteta za polazak u školu.
U godini pred polazak u školu zadaci vaspitno-obrazovnog rada su:
- Podsticanje osamostaljivanja
- Pružanje podrške fizičkom razvoju
- Jačanje socio-emocionalne kompetencije
- Pružanje podrške saznajnom razvoju
- Negovanje radoznalosti
- Podsticanje kreativnosti i
- Uvažavanje individualnosti
